Internetowe Konto Pacjenta

 

Internetowe Konto Pacjenta i mojeIKP to bezpłatne i bezpieczne aplikacje, które są bramą do cyfrowego zdrowia. Sprawdź, co załatwisz dzięki każdej z nich

 

Masz możliwość skorzystania z dwóch bezpłatnych aplikacji Ministerstwa Zdrowia:

  • Internetowego Konta Pacjenta (IKP), na które logujesz się przez stronę pacjent.gov.pl

  • aplikacji mobilnej mojeIKP, którą instalujesz na telefonie komórkowym.

Obie oferują szereg możliwości załatwiania spraw zdrowotnych online. Aplikacja na telefon mojeIKP daje dostęp do większości funkcji Internetowego Konta Pacjenta, zachęca również do działań profilaktycznych.

Sprawdź, czy Twoja przychodnia zapewnia Ci pełen dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej i zamawiania e-recept.

 

 

Jakie informacje są na Internetowym Koncie Pacjenta:

Znajdziesz tu informacje o:

  • e-receptach wystawionych, zrealizowanych, a także o tych, które zostały zrealizowane  częściowo 

  • dawkowaniu leku, który przepisał Ci lekarz

  • bezpłatnych lekach dla osób 65+ i do 18. roku życia

  • historii Twoich wizyt w przychodni/u lekarza oraz innych zdarzeniach medycznych, również finansowanych prywatnie

  • pomocy, jakiej Ci udzielono, a także, ile NFZ zapłacił za świadczenia

  • wystawionych skierowaniach i e-skierowaniach

  • wystawionych e-zleceniach na wyroby medyczne

  • e-zwolnieniach i zaświadczeniach lekarskich wystawionych w związku z chorobą i macierzyństwem

  • Twoich szczepieniach

  • historii leczenia osoby bliskiej, która Cię do tego upoważniła — a także Twojego dziecka do 18. roku życia

  • tym, kto i kiedy Cię zgłosił do ubezpieczenia zdrowotnego, o wysokości opłaconych składek czy dacie zarejestrowania ostatniej składki

  • lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce)

  • Twoich wyrobach medycznych zrefundowanych przez NFZ

  • elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) np. wyniki badań np. wyniki i opisy badań, diagnozy lekarzy, wypis ze szpitala, dokumenty z SOR, o ile lekarz lub placówka umieścili ją w systemie

  • indywidualnym planie opieki medycznej (IPOM)  wraz z harmonogramem leczenia.

 

Co załatwisz na Internetowym Koncie Pacjenta

 

Poprzez IKP masz możliwość :

  • odbioru e-recepty SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail

  • odbioru kolejnej e-recepty bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)

  • zamówienia online e-recepty na stałe leki, o ile placówka odbiera zgłoszenia

  • zapisania dziecka w wieku 12 i 13 lat na bezpłatne szczepienie przeciw HPV

  • zmiany lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej

  • upoważnienia kogoś bliskiego lub medyka do odbioru Twoich recept lub wglądu do Twojej dokumentacji medycznej

  • upoważnienia tego rodzica, który nie zgłaszał dziecka do ubezpieczenia, do dostępu do jego IKP

  • złożenia wniosku o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego

  • uzyskania e-skierowania na bezpłatne badania w ramach programu Profilaktyka 40 plus oraz zapisania się od razu na badania

  • zmiany e-recepty na transgraniczną

  • umówienia się na szczepienie przeciw COVID-19

  • pobrania Unijnego Certyfikatu COVID (UCC).

 

Jak się zalogować

 

Żeby się zalogować, możesz użyć profilu zaufanego. 

Możesz również zalogować się przez e-dowód, aplikację mObywatel lub konto internetowe w banku (Możliwość taką oferują: iPKO lub Inteligo w PKO BPPekao SABOŚBNP ParibasVeloBankCrédit AgricolemBank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, Alior Bank, Santander Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka lub banki spółdzielcze z Grupy BPS)

 

Instrukcja pdf:   PDFIKP instukcja_12.01.2024.pdf (1,89MB)

Instrukcja filmik:  https://www.youtube.com/watch?v=BknxfMrHO6U

 

ikp.jpeg

 

 

Źródło wszystkich informacji: https://pacjent.gov.pl/

Data publikacji:
31.07.2024
Przewiń do góry