8 TYGODNI DO ZDROWIA AKADEMII NFZ.

8 TYGODNI DO ZDROWIA
program profilaktyczno -treningowy Akademii NFZ
„8 tygodni do zdrowia” to cykl ćwiczeń przygotowany przez Akademię NFZ przy współpracy profesjonalnych trenerów, fizjoterapeuty, lekarza i psychologa. To program treningowy bezpieczny dla osób w każdym wieku i o każdej sprawności fizycznej. Program ma rekomendacje Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
Każdy kto przyłączy się do programu, może dzięki niemu realizować własne cele dotyczące sprawności fizycznej i kondycji, w zależności od swojego stanu zdrowia i możliwości. Każdy sam może ocenić, na którym poziomie treningu pozostaje.
Emisja kolejnych odcinków odbywa się na portalu Akademia NFZ. Odcinki są wyświetlane na YouTube.
Początek emisji cyklu - wtorek, 29 września  2020.
  1. Adaptacja, czyli zaczynamy
  2. Budujemy wydolność
  3. Ćwiczymy z obciążeniem
  4. Tabata i nasze pierwsze interwały
  5. Wzmacniamy naszą siłę mięśni
  6.  Poznajemy interwały profesora Gibali
  7. Czas na interwałowy HIIT. Etap 1
  8. Gotowi na interwałowy HIIT. Etap 2
Zapowiedź programu można już obejrzeć w serwisie You Tube >>>
Filmy z treningami, tabele, program i informacje są dostępne na www.akademia.nfz.gov.pl 
8 TYGODNI DO ZDROWIA
- to kompletny program profilaktyczno-treningowy. Chcemy rozruszać Polaków. Zachęcić do regularnej aktywności fizycznej, która jest najlepszą inwestycją w dłuższe i zdrowsze życie. Pokażemy jak ćwiczyć bezpiecznie, tak by efekty byłby satysfakcjonujące.
Razem z trenerami, lekarzem, fizjoterapeutą i psychologiem będziemy towarzyszyć chętnym w dwumiesięcznej ścieżce treningowej do lepszego zdrowia. Udział może wziąć każdy, niezależnie od dotychczasowego zaangażowania sportowego czy sprawności.
A konkretnie?
- to 8 programów treningowych długości 35 minut, o wzrastającej stopniowo intensywności. Filmy będą prezentowane na kanale YouTube Akademia NFZ przez kolejnych 8 tygodni – jeden film w każdym tygodniu. Dodatkowo uczestnicy projektu otrzymają zalecenia aktywności fizycznej o wzrastającym wymiarze czasowym od 100 do 170 minut tygodniowo.
Co zrobić, żeby zacząć?
– odpowiedz na 7 prostych pytań z kwestionariusza PARQ. Jeżeli na którekolwiek pytanie odpowiesz twierdząco – skontaktuj się ze swoim lekarzem prowadzącym, aby określił ryzyko podjęcia aktywności fizycznej. Nie martw się, przeciwwskazań do ruchu jest niezwykle mało,
– przygotuj wygodne buty i strój, hantle (obciążenie dostosowane do obecnych Twoich możliwości), matę do ćwiczeń, wodę oraz ręcznik.
Przed, w trakcie i po
– sprawdź aktualną kondycję fizyczną korzystając z 1 z 2 wersji testu Coopera – biegowej lub marszowej. W ten łatwy sposób samodzielnie określisz poziom wydolności fizycznej na początku projektu i w trakcie oraz sprawdzisz po zakończeniu projektu.
– sprawdź ile ważysz oraz zmierz obwód pasa w cm i zapisz wyniki, aby móc monitorować postępy. Zapisz wyniki w swoim grafiku postępu.
GOTOWI? START!
Weź z nami aktywny udział w programie! Tak normalnie, dla siebie, dla zdrowia i dobrej zabawy.
 
Ulotka-str.1-OK_NEW-1.jpeg Ulotka-str.2-OK_NEW-1.jpeg
Opublikował: Katarzyna Engel-Kozieł   |  Data publikacji: 07-10-2020 09:18
Modyfikował: Katarzyna Engel-Kozieł   |  Data modyfikacji: 12-10-2020 15:37
Powrót do poprzedniej strony »
×

Wyszukaj w serwisie